Nieuws

Hieronder verschijnen – zonder enige regelmaat – nieuwsupdates van en over LAgroup. Het zijn wisselende berichten over onze projecten, over de activiteiten die wij hebben ondernomen of over nieuws over LAgroup in de media.

Hebt u zich al ingeschreven voor het vijfde toeristische imago-onderzoek van steden?

Steden kunnen zich weer inschrijven voor het vierjaarlijkse toeristische imago-onderzoek onder Nederlandse bezoekers en potentiële bezoekers van middelgrote en grote steden. De eerste gemeenten en marketing-organisaties hebben hun interesse al kenbaar gemaakt. De uiterste inschrijfdatum voor het onderzoek is 15 september 2017. Hier vindt u de Informatiebrochure… Lees verder

Made by Holland winnend plan Paleis Soestdijk

Het consortium Made By Holland is met een bod van 1,7 miljoen euro de hoogste bieder om paleis Soestdijk en het bijbehorende landgoed te kopen en verder te ontwikkelen. Het consortium maakt er een platform van voor innovaties en excellent ondernemerschap, met tentoonstellingen en evenementen voor een breed publiek. Er… Lees verder

Toeristenbelasting in NL

Moet er een uniforme toeristenbelasting komen in Nederland? Moet het geld geoormerkt worden? Stephen Hodes was in Kassa op 20 mei en neemt een ander standpunt in dan Recron directeur, Monique van der Sanden. Toerisme is een samengesteld product: natuur, cultuur, openbare ruimte, attracties, winkels, cafés, restaurants, hotels, campings, veiligheid… Lees verder

Het evenemententerrein van Park Lingezegen - hoe ziet een passende programmering eruit?

Park Lingezegen, als groene buffer tussen de stedelijke gebieden van Arnhem en Nijmegen, beschikt over een eigen evenemententerrein: het Kasteelterrein, ca. 3,6 hectare groot, omlijst met een stevige bomenrij en geschikt voor maximaal 20.000 bezoekers. In het bestemmingsplan voor het terrein zijn de ruimtelijke uitgangspunten vastgelegd. LAgroup is gevraagd om… Lees verder

Zo creëer je als citymarketeer rumoer rondom je merk

Mond-tot-mondreclame is nog steeds het meest krachtige promotie-instrument om een toeristische bestemming te promoten. Wat consumenten over een bestemming vertellen in posts, recensies, foto’s, video’s etc. heeft immers meer effect dan wat de bestemming over zichzelf presenteert. Welke mogelijkheden DMO’s (Destination Marketing Organisations) hebben om mond-tot-mondreclame te stimuleren ... … Lees verder