Het Blockbusterfonds geëvalueerd en advies nieuwe website

Het Blockbusterfonds, in 2012 opgericht door de VandenEnde Foundation, het Prins Bernhard Cultuurfonds, VSBfonds en de BankGiro Loterij, heeft als doel bijzondere culturele projecten mede mogelijk te maken. LAgroup onderzocht of het Blockbuster-model zinvol en effectief is voor de culturele sector en waar het verbeterd zou kunnen worden. Onze aanbeveling: een beter communicerende website.

Een van de aanbevelingen die voortkwam uit de evaluatie was dat de communicatie van het BBF op verschillende onderdelen te wensen overliet. Dit betrof onder andere de actualiteit van de website, de communicatie over wat een succesvolle blockbuster is en de zichtbaarheid van BBF in de culturele sector. Voor het verbeteren van de website van het BBF vertaalden we elementen uit de toekomststrategie naar de website zodat deze de kern van het Blockbusterfonds helder en overtuigend met de cultuursector communiceert. Parallel daaraan ging het Blockbusterfonds zelf aan de slag met zijn nieuwe website. Het resultaat mag er volgens ons zijn: helder, overzichtelijk, informatief en beeldend. Nieuwsgierig? Kijk op blockbusterfonds.nl.