Het Conservatorium van Amsterdam wil haar vierdejaarsstudenten voorbereiden op het leven na de studie. Als onderdeel van het curriculum verzorgde LAgroup de laatste jaren in een projectweek een aantal interactieve workshops over businessplanning.

De meeste studenten van de docentopleiding van het Conservatorium van Amsterdam gaan na hun opleiding doorstuderen of worden freelancer. Het Conservatorium merkte dat zij hun studenten voornamelijk opleidt om didactisch een goede docent te worden en zelf artistiek inhoudelijk interessante educatie projecten op te zetten. De andere kant van het werk, het ontwikkelen van aantrekkelijke businessplannen, was onderbelicht. Het Conservatorium vroeg LAgroup, samen met een aantal diverse partijen uit de sector, zoals het Amsterdams Fonds voor de Kunsten (AFK), om een stoomcursus businessplanning te geven. In onze sessies focusten we op de ontwikkeling van een businessplan. De studenten kregen de opdracht om een fictief concept te ontwikkelen, zelfstandig of in coproductie met marktpartijen, sponsoren en ambassadeurs. Vervolgens hebben wij vanuit dit concept gewerkt aan een financieringsmodel en begroting waarmee zij de markt op kunnen. Hierin richtten zij zich op financiers, donateurs, fondsen, sponsoren en ambassadeurs. We gingen in op kernvragen als: Waarom is dit een goed idee? What's in it for them, de sponsoren en (markt)partijen? Waarom is er behoefte aan jouw idee?