Wageningen geniet bekendheid vanwege Wageningen Universiteit en Researchcentrum en Hotel de Wereld. De gemeente wilde daarnaast ook andere kwaliteiten van de stad inzetten om het toerisme te stimuleren. LAgroup stelde een toeristische visie op waarin de thema’s ‘Food’, ‘Bevrijding & Vrijheid’ en ‘Stad aan de Rijn’ de basis vormden voor de verdere toeristische ontwikkeling.

De gemeente Wageningen wil haar naamsbekendheid - gebaseerd op onder andere Hotel De Wereld en Wageningen Universiteit en Researchcentrum - en haar sterktes beter benutten om het toerisme in de gemeente een impuls te geven. Samen met de gemeente en relevante spelers uit de toeristisch-recreatieve sector ontwikkelden wij een visie waarmee de gemeente inzet op drie richtingen: 1) Food; 2) Bevrijding & vrijheid; 3) Stad aan de Rijn. De drie ontwikkelrichtingen vertaalden wij in een aantal concrete projecten, zoals een Food-Triënnale, een landart-project en een marketing- en promotieproject met omliggende gemeenten over verhalen uit de Tweede Wereldoorlog.